Biasiswa JPA 2016 : 4 Program Tajaan Diteruskan

UPDATE Rasmi berdasarkan pembentangan bajet terbaru pada 28 Januari 2016.

Biasiswa JPA dalam Perutusan Khas Pengubahsuaian Bajet 2016 hari ini (28 Januari 2015 – 12:00 TGH hingga 1:00 PTG)
Meneruskan 4 Program Tajaan JPA
1) Program Biasiswa Nasional bagi 20 Pelajar Terbaik Lepasan SPM untuk melanjutkan pengajian ke universiti terkemuka di seluruh dunia
2) Program Khas Kejuruteraan bagi 200 pelajar ke Jepun, Korea, Jerman dan Perancis
3) Program Lepasan Bursary bagi 744 pelajar bagi pengajian di Ijazah Pertama di Universiti Awam (IPTA) dan Universiti Swasta (IPTS) dalam Negara
4) Pengambilan baru seramai 8,000 pelajar akan diberi biasiswa mengikut pengajian yang ditetapkan di peringkat ijazah pertama dalam negara
jpa 2016

sumber: fb biasiswa jpa

24 Comments on "Biasiswa JPA 2016 : 4 Program Tajaan Diteruskan"

  1. seriously ?!?!? im sad to hear this. in 2015 biasasiwa jpa dihapuskan dan dimusnahkan . dalam 5 tahun nanti , apa pula yang nak dihapuskan for the kids yang nak masik universiti ?!?

    • Janganlah cakap cina babi. Org cina muslim pun banyak melebihi penduduk Malaysia. Banyak juga org Melayu yang murtad. Cakap fikir dulu.sya tahu kau marah tapi bukan semua org cina. Dia pun ikut perintah juga.

  2. Minta majlis raja raja melayu masuk campursupaya biasiswa diteruskan.

  3. Siapa yg beri arahan pada YB Wee? Dia umum aje. Bukannya hapus. Tangguh aje.

  4. Mmg skg makin hampeh dgn apa jua keputusan..tak memihak pada rakyat

  5. YB Wee, is just a messenger to convey the message to the people and he can never make a decision or convince top people to reconsider. Hence wondering what is the Minister of Education is doing, i'm sure he foresee the impact to our students who going to tertiary/higher studies in 2016, but he also helpless since our government's cash box is drying and someone superior to him made the decision. Pointless to scold or accuse the wrong person….

  6. Wee hanya turut perentah.kerana ketua kerajaan yg tdk mahir mentadbir negara penyebabnya dan perlu letak jawatan. Sepatutnya pendidikan perlu d beri keutamaan.

  7. Wee hanya turut perentah.kerana ketua kerajaan yg tdk mahir mentadbir negara penyebabnya dan perlu letak jawatan. Sepatutnya pendidikan perlu d beri keutamaan.

  8. mcm biasa,,pendidikan x perlu diutamakan sgt sekarang ni..ape yg berlaku adalah org yg xde sijil dari luar negara masuk malaysia dpt kerja elok jer…rakyat yg ade degree diploma bagai,kene buang..bgus lah tu mansuh..rakyat x berani nk melawan kan??xpyah blaja pun xpe..jnji ade keja..hahaha..blaja tgi2 tp x keja pun bodoh juga….buat ape blaja?blaja la ilmu akhirat tu..lg bgus dr dunia ni kan??

  9. Daripada beberapa komen yang dekat atas ni melambangkan mentaliti masyarakat malaysia. Daripada menunding jari n menyalahkan bangsa lain. Kenapa tak siasat sendiri perkara ni.? Berhubung terus dengan pengurusan JPA sendiri. Typical malaysian. Sedih baca sebahagian daripada komen kat sini. Malu jadi rakyat malaysia kalau sebigini rupa mentaliti masyarakat. Lebih gemar membesarkan khabar angin daripada menyiasat sendiri. Take one step back and rethink before u post or comment something.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*